باتری UPS چیست؟

برای تأمین برق، در زمان قطع برق شهری از باتری ups استفاده می شود. در واقع وظیفه باتری یو پی اس ذخیره سازی انرژی جریان برق است و تضمین می کند تجهیزات متصل به دستگاه های یو پی اس در زمان قطعی برق به فعالیت خود بدون مشکل ادامه دهند.

در سازمان های بزرگ و بیمارستان ها از زمان قطع ناگهانی برق تا زمان روشن شدن ژنراتور، یک بازه زمانی طول می کشد تا برق ژنراتور در مدار بیاید. منبع تغذیه بدون وقفه یا دستگاه ups علاوه بر تأمین برق و انرژی مورد نیاز برای روشن نگه داشتن تجهیزات الکترونیکی، از آسیب رساندن به تجهیزات بر اثر اختلالات و نوسانات برق و افزایش یا افت ولتاژ ناگهانی، جلوگیری می کند. بعبارتی وظیفه دستگاه ups تامین برق با ولتاژ و فرکانس ثابت و قابل اطمینان جهت محافظت از لوازم الکترونیکی می باشد.

 

انواع باتری UPS

باتری های ups باتری های قابل شارژ هستند که دارای 3 نوع دسته بندی کلی می باشند:

باتری اسیدی سربی

باتری نیکل کادمیوم

باتری لیتیوم یون

 

مناسبترین باتری یو پی اس برای اتصال به دستگاه های ups از نوع اسیدی سربی یا سیلد اسید می باشند که که از تکنولوژی VRLA بهره می برند. باتری های سیلد اسید یو پی اس از نوع Maintenance Free بدون نیاز به نگهداری هستند.

باتری های سیلد اسیدی در دو نوع GEL (ژله ای) و AGM عرضه می شوند. در نوع ژله ای به الکترولیت پودر سیلیکا اضافه می شود که باتری فرم ژله ای می گیرد. در نوع AGM از فایبرگلاس در میان پلیت های باتری استفاده می شود.

 

قیمت باتری UPS

قیمت باتری یو پی اس براساس عواملی چون نوع باتری، آمپر باتری، ظرفیت و توان باتری تعیین می گردد. با توجه به ساختار سرب باتری، هرچه ظرفیت باتری بالاتر انتخاب شود، قیمت باطری گرانتر است. همچنین باتری های دیپ سایکل و ژل دارای قیمت بالاتری نسبت به باتری های سیلد اسید معمولی هستند.

باتری ups مناسب دستگاه ups شما و متناسب با توان مورد نیاز جهت بکاپ دهی، می بایست بصورت تخصصی و اصولی و توسط کارشناسان فنی انتخاب گردد. جهت مشاوره رایگان می توانید با امداد باتری جلودار تماس حاصل فرمایید و از موجودی و قیمت انواع باتری ups مطلع گردید. جهت مشاهده لیست قیمت باتری های ups می توانید روی لینک کلیک نمایید.

 

بهترین برندهای باتری UPS

برندهای متنوعی از باتری یو پی اس در بازار موجود است که از جمله آنها: صبا باتری، سپاهان باتری، صنعت، یوفو، فاران، فاراتل، فاراسل، پیلتن، فیام، هیتاکو، نیل، زینر، فرست پاور، یورونت، ایبیزا، راو پاور، گریت سولار، لانگ، راکت، نیومکس، مگامکس، لئوچ، موریسل، کی اچ پاور و… می باشد.

 

کاربرد باتری UPS

امروزه استفاده از منبع تغذیه برق اضطراری بی وقفه یا یو پی اس در تمامی اماکن امری بسیار مهم و حائز اهمیت به شمار می رود. در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، بانک‌ها، فرودگاه‌ها، آسانسورها، دستگاه‌های خودپرداز، سیستم های حفاظتی نظیر دزدگیر و دوربین مدار بسته، سیستم اعلام حریق، سیستم های مخابراتی، تجهیزات پزشکی، روشنایی اضطراری، کامپیوتر و سرور و تجهیزات رایانه ای، مراکز تجاری و هر شرکت، کارخانه و کسب‌وکاری که با قطعی ناگهانی برق متضرر می گردد، استفاده از باتری ups امری حیاتی تلقی می‌شود.

 

خرید باتری UPS

خرید باتری ups با طول عمر بالا و کیفیت قابل قبول، جهت افزایش طول عمر دستگاه های یو پی اس و زمان برق دهی مناسب، بسیار مهم است. با توجه به تولید انواع باتری یو پی اس بهتر است باتری مناسب خود را با تحقیق و دانش کافی انتخاب نمایید. تیم تخصصی باتری جلودار بعنوان تامین کننده انواع ups و باتری های ups، پاسخگوی شما برای انتخاب بهترین تجهیزات برق اضطراری می باشد.

 

امداد باتری جلودار نمایندگی فروش انواع باتری یو پی اس در اهواز و در سطح استان خوزستان می باشد.

جهت اطلاع از موجودی و لیست قیمت باتری های یو پی اس و صنعتی می توانید با امداد باتری جلودار به شماره ۳۱۶۱-۰۶۱ تماس حاصل فرمایید.

جهت خرید اینترنتی باتری های ups و صنعتی با بهترین قیمت در استان خوزستان همراه با ارسال و تعویض باتری در محل، کلیک نمایید.