باتری دستگاه خودپرداز (ATM)

Screenshot 2024 01 20 095100

با توجه به اهمیت بالای انجام کامل عملیات دستگاه خودپرداز و ATM تا انتها، استفاده از یو پی اس برای جلوگیری از خاموشی دستگاه خودپرداز ضرورت دارد.

دستگاه UPS با ذخیره برق شهری در باطری های یو پی اس و از بین بردن نوسانات برقی و تنظیم ولتاژ در هنگام قطع و وصلی برق از دستگاه خودپرداز محافظت می کند و طول عمر آن را افزایش می دهد.

هرچه مدت زمان ذخیره برق در باطری یو پی اس بیشتر باشد، کاربرد باتری یو پی اس و دستگاه آن بهتر می شود. یو پی اس هایی که مدت زمان ذخیره برق در آن ها بیشتر است، برای خودپرداز کارایی بهتری دارند، به طور پیشنهادی یو پی اس هایی که مدت زمان ذخیره آن ها حدود ۸ ساعت است را خریداری نمایید.

یو پی اس هایی که توان آن ها بالاتر از توان مصرفی خودپرداز است، بهترین کارایی را دارند. اگر توان یو پی اس کمتر از توان دستگاه خودپرداز باشد، باعث می شود نتواند به خوبی از قسمت های حساس آن در برابر اختلالات جریان برق محافظت کند. همیشه سعی کنید یو پی اس هایی را که توان آن ها ۲۰ درصد از توان مصرفی عابر بانک بیشتر است، خریداری نمایید.

بطور میانگین برای یک دستگاه خودپرداز به ازای یک تراکنش در هر 5 دقیقه می توان دستگاه یو پی اس 1kVA به همراه دو عدد باتری 28 آمپر که توانایی پشتیبانی تا یک ساعت داشته باشد را استفاده کرد.

برای ترافیک کار بیشتر می توان از یو پی اس 1kVA به همراه 2عدد باتری 42 آمپر یا 65 آمپر استفاده نمود.

یو پی اس هایی که توان 2KVA دارند؛ به دلیل مدت زمان ذخیره برق بیشتر، مناسب تر می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *