اجزای تشکیل دهنده ماشین الکتریکی هیبریدی

Screenshot 2024 01 30 074613

ماشین های برقی هیبریدی چگونه کار می کنند؟

وسایل نقلیه الکتریکی هیبریدی توسط یک موتور احتراق داخلی و یک موتور الکتریکی تأمین می شوند که از انرژی ذخیره شده در باتری ها استفاده می کند. برای شارژ باتری نمی توان یک وسیله نقلیه الکتریکی هیبریدی را به برق متصل کرد. در عوض ، باتری از طریق ترمز احیا و توسط موتور احتراق داخلی شارژ می شود. قدرت اضافی ارائه شده توسط موتور الکتریکی می تواند به طور بالقوه موتور کوچکتری را فراهم کند. باتری همچنین می تواند بارهای کمکی را تأمین کند و در هنگام توقف از کار افتادگی موتور بکاهد. در کنار هم ، این ویژگی ها منجر به صرفه جویی در مصرف سوخت بهتر می شود بدون اینکه عملکرد را از بین ببرد.

9k=

باتری (کمکی) (Battery auxiliary): در یک وسیله نقلیه محرک الکتریکی ، باتری کمکی قبل از اینکه باتری اصلی درگیر شود ، برق را برای روشن شدن ماشین تأمین می کند و لوازم جانبی خودرو را نیز روشن می کند.

مبدل DC / DC (DC/DC converter): این دستگاه ولتاژ بالاتر DC را از بسته باتری کششی به ولتاژ پایین تر مورد نیاز برای کارکرد لوازم جانبی خودرو و شارژ مجدد باتری کمکی تبدیل می کند.

ژنراتور الکتریکی (Electric Genrator): هنگام ترمزگیری ، از چرخ های چرخان برق تولید می کند و این انرژی را به بسته باتری کششی منتقل می کند. بعضی از وسایل نقلیه از ژنراتورهای موتوری استفاده می کنند که هم عملکرد محرک و هم بازسازی را انجام می دهند.

موتور کششی برقی (Electric Traction Motor): این موتور با استفاده از نیروی باتری کششی ، چرخ های خودرو را به حرکت در می آورد. بعضی از وسایل نقلیه از ژنراتورهای موتوری استفاده می کنند که هم عملکرد محرک و هم بازسازی را انجام می دهند.

سیستم اگزوز (Exhaust System): سیستم اگزوز گازهای خروجی موتور را از طریق لوله انتهایی کانال می کند. یک کاتالیزور سه طرفه برای کاهش انتشار موتور در سیستم اگزوز طراحی شده است.

فیلتر سوخت (Fuel Filter): یک نازل از یک توزیع کننده سوخت به مخزن خودرو متصل می شود تا مخزن را پر کند.

مخزن سوخت (بنزین) (Fuel Tank Gasoline): این مخزن بنزین را در اتومبیل ذخیره می کند تا زمانی که به موتور احتیاج داشته باشد.

موتور احتراق داخلی (با جرقه) (Internal Combustion Engine): در این پیکربندی ، سوخت به منیفولد ورودی یا محفظه احتراق تزریق می شود ، جایی که با هوا ترکیب می شود و مخلوط هوا / سوخت توسط شمع از طریق جرقه مشتعل می شود.

کنترل کننده الکترونیک قدرت (Power Electronic Controller): این واحد با کنترل سرعت موتور کششی الکتریکی و گشتاور تولید شده ، جریان انرژی الکتریکی تحویل داده شده توسط باتری کششی را کنترل می کند.

سیستم حرارتی (خنک کننده) (Thermal System Cooling): این سیستم دامنه عملکرد مناسب موتور ، موتور الکتریکی ، الکترونیک قدرت و سایر اجزا را حفظ می کند.

بسته باتری کششی (Traction Battery Pack): برق را برای استفاده توسط موتور کششی برقی ذخیره می کند.

انتقال: انتقال قدرت مکانیکی را از موتور و / یا موتور کششی الکتریکی برای هدایت چرخها منتقل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *