دلایل روشن شدن چراغ چک خودرو

Screenshot 2024 01 30 082224

چراغ سیستم شارژ باتری/چک ماشین شما ممکن است به دلایل مختلفی روشن شود. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم.

مشکل در تسمه محرک

تسمه محرک وظیفه چرخاندن قرقره دینام و تغذیه دینام را بر عهده دارد. تسمه محرکی که یا فرسوده شده یا دیگر کار نمی کند، بر نحوه عملکرد دینام تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، ممکن است به اندازه کافی سریع نچرخد، یا احتمالاً همچنان بلغزد. در هر دو حالت، دینام آنطور که باید عمل نمی کند و زمانی که این اتفاق می افتد، ولتاژ تحت تاثیر قرار می گیرد و باعث روشن شدن چراغ سیستم شارژ چک می شود.

مسائل سیم کشی

شبکه سیم کشی سیستم شارژ چک نیز برای نحوه عملکرد دینام حیاتی است. بنابراین هنگامی که سیم کشی مشکلی دارد، ولتاژ تولید شده تحت تاثیر قرار می گیرد و چراغ سیستم باتری روشن می شود.

یک واحد کنترل الکتریکی بد

واحد کنترل الکتریکی یا کامپیوتر نقش مهمی در نحوه عملکرد سیستم شارژ باتری ایفا می کند زیرا ولتاژ تولید شده توسط دینام را تنظیم می کند. هر گونه مشکل در واحد کنترل الکتریکی بر تنظیم ولتاژ تأثیر می گذارد و چراغ شارژ چک را روشن می کند.

دینام خراب

دینام احتمالاً حیاتی ترین جزء در سیستم شارژ باتری است زیرا انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. بنابراین دینام خراب چراغ سیستم شارژ چک را روشن می کند زیرا ولتاژ دیگر آنطور که باید تنظیم نمی شود.

مشکلات باتری

خرابی باتری خودرو یکی از اصلی ترین مسائلی است که می تواند چراغ شارژ باتری را روشن کند. در چنین شرایطی باتری دیگر نمی تواند شارژ الکتریکی را ذخیره کند و در نهایت بر سیستم شارژ باتری تأثیر می گذارد.

مشکلات مربوط به پایانه های باتری خودرو نیز می تواند بر سیستم شارژ باتری تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، یک ترمینال خورده یا قطع شده بر عملکرد باتری تأثیر منفی می گذارد و چراغ چک سیستم شارژ را روشن می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *