روشن شدن چراغ باتری ماشین به چه معناست؟

Screenshot 2024 01 30 075828

برخلاف برخی دیگر از سیگنال‌های نوری که ممکن است ایرادات آن‌ها مدتی طول بکشد تا تاثیرات آن‌ها احساس شود، هنگامی که چراغ باطری خودروی شما روشن می‌شود، در عرض چند دقیقه، مشکل واقعی با خاموش شدن موتور خودرو یا شارژ نشدن باتری آشکار می‌شود.

هر زمان که چراغ باتری ماشین شما روشن می شود و به همین شکل باقی می ماند، نشانه ای است که به شما هشدار می دهد که خودروی شما در حال حاضر با یکی از مشکلات زیر مواجه است:

  •     کابل باتری خورده یا شل شده است
  •     اشکال در سیم کشی خودرو که به سیستم شارژ متصل می شود
  •     سلول ها یا صفحات آسیب دیده در باتری
  •     مشکل دینام یا تنظیم کننده ولتاژ

چراغ باتری صرفاً نشانه ای از وجود نقص در عملکرد شارژ باتری ماشین شما است. یعنی ماشین شما انرژی کافی (ولتاژ) باتری مورد نیاز برای اطمینان از عملکرد صحیح اجزای خود را از دست داده است. گاهی اوقات ممکن است وقتی ماشین خاموش است چراغ باتری روشن بماند.

هنگامی که چراغ باتری ماشین روشن می ماند چه اقداماتی باید انجام داد؟

از آنجایی که می‌دانید وقتی چراغ باتری ماشین شما روشن شود، ممکن است موتور ماشین شما در چند دقیقه آینده خاموش شود زیرا باتری دیگر شارژ نمی‌شود؛ تمام اجزای الکتریکی وسیله نقلیه خود مانند رادیو، سیستم تهویه مطبوع، شیشه برقی را غیرفعال کنید، گوشی خود را از شارژر خودرو به سرعت جدا کنید. این اقدام برای اطمینان از داشتن باتری کافی است.

باید اطمینان حاصل کنید که موتور را خاموش نکنید تا زمانی که به مکانی ایده آل برسید که بتوانید به راحتی مشکل را برطرف کنید. زیرا برای روشن کردن موتور ماشین ولتاژ زیادی لازم است.

سپس موارد زیر را انجام دهید:

اتصالات باطری را بررسی کنید

باتری را مشاهده کنید و هرگونه خوردگی یا آسیب در ترمینال باتری را بررسی کنید. اگر خوردگی وجود دارد، وسیله ای برای تمیز کردن خوردگی ها پیدا کنید. سپس، بررسی کنید که گیره ها به درستی روی ترمینال باتری محکم شده باشند.

دینام را بررسی کنید

دینام وسیله نقلیه خود را بررسی کنید تا از اتصالات شل یا اجزای مفقود شده که به آن متصل شده است اطمینان حاصل کنید. اگر اتصال شل پیدا کردید، مطمئن شوید که آنها را به درستی سفت کرده اید.

فیوز را بررسی کنید

فیوزها ممکن است مشکل مستقیمی در عملکرد شارژ باتری وسیله نقلیه شما ایجاد نکنند. با این حال، ممکن است یک فیوز منفجر شده در جایی وجود داشته باشد که باطری و دینام را به هم وصل می کند. این مشکل می تواند چراغ باتری خودرو را روشن کند. پس از آن، ممکن است بخواهید کمربند مارپیچی را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را عوض کنید.

باتری ماشین را تست کنید

پس از مشاهده باتری خودرو و سایر اجزای اتصال دهنده برای اطمینان از شل بودن اتصالات و سایر ایرادات که می تواند دلیل روشن بودن چراغ باتری باشد. سپس، مورد بعدی این است که باتری را با روشن کردن موتور ماشین خود تست کنید تا ببینید آیا چراغ دوباره روشن می شود یا خیر. اگر این کار را نکرد، به این معنی است که چالش را برطرف کرده اید، اما اگر دوباره روشن شود، احتمالاً با دینام ماشین خود مشکل دارید.

با این حال، توجه داشته باشید که گاهی اوقات ممکن است چراغ باتری روشن شود اما ماشین خوب کار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *