سیستم شارژ باتری در خودرو چگونه کار می کند؟

Screenshot 2024 01 30 082821

سیستم شارژ باتری در خودروها بسته به سن خودرو متفاوت است. سیستم شارژ در اکثر خودروها شامل واحد کنترل الکترونیکی یا کامپیوتر، باتری، دینام و سیم کشی است.

خودروهای ساخته شده قبل از دهه 1990 دارای سیستم های شارژ بودند که برای بهینه سازی عملکرد دینام به تنظیم کننده ولتاژ نیاز داشتند. بنابراین هنگامی که موتور خودرو شروع به کار کرد، دینام برق تولید می کند و ولتاژ از طریق سیستم الکتریکی خودرو حرکت می کند. چراغ باتری در این سیستم هر زمان که عدم تعادل در ولتاژ وجود داشته باشد روشن می شود.

همانطور که خودروها پیشرفته تر شدند، سازندگان خودرو متوجه شدند که رگولاتورهای ولتاژ را با رایانه ای جایگزین کنند که ولتاژ دقیق را نشان می دهد. با سیستم‌های شارژ باتری مدرن، زمانی که کامپیوتر تغییری در ولتاژ سیستم تشخیص دهد، چراغ باتری روشن می‌شود.

چگونه این اجزا به عنوان یک سیستم با هم کار می کنند:

آلترناتور

دینام انرژی مکانیکی موتور را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند که لوازم جانبی خودرو را تامین می کند و باتری خودرو را شارژ می کند.

واحد کنترل الکترونیکی

واحد کنترل الکترونیکی سیستم الکترونیکی را با تنظیم نحوه تخصیص توان الکتریکی در خودرو کنترل می کند. اساساً انرژی الکتریکی تولید شده توسط دینام خودرو را کنترل می کند. همچنین وظیفه تشخیص زمان شارژ باتری خودرو و تغییر جریان انرژی خودرو را بر عهده دارد.

باتری

باتری خودرو کم و بیش بانکی برای انرژی الکتریکی تولید شده توسط دینام است. از ذخایر انرژی خود است که انرژی مورد استفاده برای راه اندازی موتور خودرو را تحویل می دهد. همچنین هنگامی که موتور خودرو روشن نیست یا دینام خراب می شود، لوازم جانبی خودرو را تغذیه می کند.

سیم کشی

به شبکه سیم ها بین سه جزء سیستم شارژ باتری اشاره دارد.

وقتی چراغ سیستم شارژ باتری/چک روشن می شود چه اتفاقی می افتد؟

این چراغ تنها به عنوان هشداری مبنی بر اینکه مشکلی در سیستم شارژ خودرو وجود دارد روشن می شود. اغلب تنها زمانی که در حال رانندگی هستید روشن می شود زیرا سیستم شارژ باتری معیوب است و عملکرد ماشین از طریق شارژ الکتریکی ذخیره شده در باتری تغذیه می شود.

مشکلی در تولید انرژی الکتریکی در داخل خودرو وجود دارد و بنابراین خودرو به اندازه کافی برای کارکرد بهینه انرژی تولید می کند. در این مرحله باتری شارژ نمی شود. پس از مدتی خود شارژ الکتریکی تمام می شود و از بین می رود. و هنگامی که باتری از بین می رود، ماشین کار نمی کند. بنابراین شما فقط زمان کوتاهی برای حل هر مشکلی که باعث روشن شدن چراغ شده است دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *