تفاوت باتری خودرو با باتری UPS از لحاظ تکنولوژی ساخت:

باتری موتور

باتری UPS و باتری خودرو:

باتری UPS و باتری خودرو ساختار این دو باتری با یکدیگر کاملا متفاوت است. هر کدام از این باتری‌ها برای هدف خاص خود طراحی و مهندسی شده‌اند. باتری UPS برای آزاد کردن و تخلیه انرژی در مدت زمان طولانی ساخته شده است. در حالی که وظیفه باتری ماشین صرفا برای تخلیه مقدار زیادی جریان در مدت کوتاه برای تامین قدرت استارت خودرو و روشن کردن موتور است.

در باتری خودرو تعداد صفحات سربی زیادتر و نازکتر است که موجب بالا رفتن سطح برخورد و واکنش صفحات الکترود با الکترولیت می شود و این امر باعث تولید جریان زیاد در مدت زمان کم می گردد.

در حالی که باتری UPS دارای تعداد کمتر و ضخیمتری از صفحات سربی می باشد و همچنین حجم الکترولیت در باتری یو پی اس بیشتر است، به طوری که واکنش شیمیایی زمان بیشتری برای تولید جریان نیاز دارد. این امر باعث می شود که باتری یو پی اس بتواند مقدار ثابتی از جریان را برای مدت طولانی فراهم کند (دیپ سایکل).

بعلاوه باتری ماشین معلق در مایع است و در صورت تکان دادن باتری احساس میکنیم مایعی داخل باتری در حال تکان خوردن است. اما در باتری ups هیچ صدایی شنیده نمی شود چون اسید با لایه هایی از فیبر و نمد پوشانده شده و هیچگونه نشتی اسید یا گاز ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *