باتری ماشین شارژی ( ماشین شارژی کودک)

باتری ماشین شارژی

باتری ماشین شارژی

باطری ها انواع مختلفی دارند از جمله سرب اسید، سرب اسید ژله ای، لیتیومی، متال هالید، پلیمری و … . نگران نباشید در ماشین های شارژی معمولا از باطری های سیلد اسید ژله ای استفاده می کنند. به این علت که قیمت مناسبی دارند و در صورت جابجا و یا برعکس شدن دچار نشتی اسید نمی شوند و ضمنا جایگزین آن همواره قابل تهیه می باشد.

ماشین‌های شارژی کودک، بنابر تعداد موتوری که دارند به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. درنتیجه با توجه به نوعی که دارند از باتری‌های متفاوتی هم استفاده می‌کنند. تفاوت این باتری‌ها در عدد ولتاژ و آمپرشان است.

باتری ماشین شارژی کودک، علاوه­ بر اینکه با توجه به آمپر و ولتاژ تقسیم بندی می‌شوند؛ در دو مدل کلی لیتیومی و سیلد اسید هم وجود دارند.

از آنجایی که باتری ماشین های شارژی در تنوع بالایی قرار دارند، هنگام خرید باتری ماشین شارژی باید به دو موتوره یا تک موتوره بودن ماشین شارژی کودک خود دقت کنید. زیرا در صورتیکه ماشین شارژی شما دو موتوره باشد نیاز به دو باتری 6 ولت یا یک باطری 12 ولت دارید. ماشین های شارژی ای که تک موتوره هستند اغلب دارای یک باتری هستند و آن باطری 6 ولت است.

باتری ماشین شارژی   (سیلد اسید)
باتری‌های سیلد اسید را ­به­ عنوان باتری‌های خشک، اتمی و یا ژله ای هم می‌شناسند. ابعاد و وزن این باتری‌ها، بزرگتر از باتری‌ موتور شارژی کودک لیتیومی است. سیلد اسید علاوه‌بر موتور و ماشین‌های شارژی در وسایل دیگری هم کاربرد دارد. برخی از این کاربردها عبارتند از سیستم یو پی اس سرور، باتری آسانسور و باتری ویلچر برقی.
وهمینطور باتری های سیلد اسید بدون نیاز به تعمیرات است.

باتری ماشین شارژی  ( لیتیومی)
باتری‌های لیتیومی معمولاً برای ماشین و موتور شارژی‌های کوچک‌تر استفاده می‌شوند چرا که ابعاد نسبتاً کوچکی دارند. باتری ماشین شارژی کودک از نوع لیتیومی، عمر بسیار بیشتری نسبت به نوع اسیدی دارند و از کیفیت بالاتری هم برخوردارند. با این وجود به دلایلی، محبوبیت کمتری دارند. برخی از موارد عدم محبوبیت باتری لیتیومی در ادامه بیان شده است.

نکات:

  • قیمت باتری ماشین شارژی کودک نوع سیلد اسید، پایین‌تر از نوع لیتیومی آن است.
  • مقاوت داخلی باتری‌های سیلد اسید بسیار بالاتر از باتری لیتیومی است.
  • باتری‌های این وسایل بازی قابل تعمیر نیستند و درصورت آسیب دیدن باید تعویض شوند. بنابراین لازم است که در خرید باتری موتور شارژی کودک، دقت زیادی شود تا نیازی به هزینه دوباره نباشد.
  • در اکثر ماشین ها و موتورهای شارژی معمولا قطعات اصلی مثل موتور و چرخ ها دچار خرابی نمی شوند. بیشتر قطعاتی مثل اتصالات، بدنه و باتری در ماشین های شارژی دچار شکستگی و خرابی می شود.
  • برای تعویض باتری معمولا کار سختی در پیش نخواهید داشت.
  • باتری معمولا در زیر صندلی تعبیه می شود زیرا نیروی محرک خودرو در آنجا قرار دارد. بعد از برداشتن صندلی و مشاهده باتری از آن عکس بگیرید که برای نصب باتری جدید قطب مثب و منفی را به درستی متصل کنید.

ولتاژ:

میزان ولتاژ باتری همان ظرفیت نگه داری شارژ می باشد. برای مثال تفاوت باتری 12 ولت 7 آمپر و 12 ولت 12 آمپر این است که در مدل 12 ولت 12 آمپر زمان نگهداری شارژ و شارژ شدن باتری بیشتر از مدل دیگر است. اگر میزان آمپر افزایش یابد تغییری در میزان قدرت و یا سرعت ماشین شارژی نخواهیم داشت.

  • باتری های سیلد اسید که برای ماشین شارژی تولید می شوند. معمولا در ولتاژهای 6 ولت و 12 ولت ساخته می شوند.
  • در ولتاژ 6 ولت باتری ها دارای آمپرهای 4.5، 5، 7، 10و 12 هستند و در ولتاژ 12 ولت دارای آمپر های 3.3 ،4.5 ،7 ، 10 ،12 و 18 هستند.
  • میزان ولتاژ باتری همان ظرفیت نگه داری شارژ می باشد. برای مثال تفاوت باتری 12 ولت 7 آمپر و 12 ولت 12 آمپر این است که در مدل 12 ولت 12 آمپر زمان نگهداری شارژ و شارژ شدن باتری بیشتر از مدل دیگر است. اگر میزان آمپر افزایش یابد تغییری در میزان قدرت و یا سرعت ماشین شارژی نخواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *