اتصال باتری یو پی اس

اتصال باتری یو پی اس

اتصال باتری یو پی اس

دستگاه یو پی اس:

دستگاه یو پی اس یکی از مهمترین ابزارهای کنترلی در زمان استفاده از ابزارهای الکترونیکی و مخابراتی است. نقش این دستگاه در مدیریت انرژی سبب شده تا توجه به موارد متعددی مانند نحوه اتصال باتری یو پی اس مورد توجه قرار گیرد. در واقع نوع اتصال این باتری ها را می توانیم از مهمترین نکات در زمان کاربرد آنها در نظر بگیریم. برای همین بهتر است تا نصب باتری یو پی اس را به افراد متخصص در این زمینه واگذار نماییم.

نکات قابل توجه زمان نصب باتری یو پی اس:

در زمان نصب باتری یو پی اس باید به موارد متعددی توجه نمود. ابتدا کاربران پیش از نصب باتری یو پی اس باید به تمیز بودن محل نصب این باتری ها توجه نمایند. تمامی قطعات به کار رفته در باتری های یو ی اس مانند کلیدهای گردان، فن و کانکتورهای الکتریکی دستگاه نسبت به وجود هر نوع آلودگی بسیار حساس هستند. نهایتا وجود این گرد و غبار می تواند در بلند مدت بر عملکرد دستگاه تاثیر نامطلوبی داشته باشد. همچنین باتری های دستگاه یو پی اس باید در جایگاهی مناسب و ثابت نصب شوند.

نصب باتری ها نیز باید به صورت افقی و به صورت ایستاده صورت پذیرد. نکته مهم دیگری که در نحوه اتصال باتری های یوپی اس باید به آن توجه نمود عدم قرار دادن هر گونه ابزاری بر روی این باتری ها است. زیرا قرار گرفتن اجسام سنگین بر روی باتری می تواند در سیستم تبادل هوا میان باتری و محیط خلل ایجاد نماید. به خاطر داشته باشید که دستگاه های یو پی اس نسبت به تغییر ولتاژ برق بسیار حساس هستند. در نتیجه در زمان نصب این تجهیزات از سیم کشی مستقل برای نصب باتری استفاده کنید.

اتصال باتری یو پی اس سری (افزایش ولتاژ):

اتصال باتری یو پی اس به صورت سری به این معنی است که ترمینال مثبت باتری اول را به قطب منفی باتری دوم وصل کنید. کابل های متصل کننده باید دارای طول و مقاومت برابر برای یکسان سازی بار باشند. همه باتری های موجود در رشته، جریان شارژ یکسانی را دریافت خواهند کرد، اگرچه ولتاژ باتری ها ممکن است متفاوت باشد.

رشته های ولتاژ بالای باتری ها به صورت سری باید به بیست عدد باتری 6 ولتی یا ده باتری 12 ولتی محدود شود. زمانی که یک شارژر ولتاژ ثابت در کل رشته متصل است. تفاوت در ظرفیت می تواند باعث شود برخی از باتری ها بیش از حد شارژ شوند و برخی دیگر کم شارژ شوند و در نتیجه باعث پیری زودرس باتری ها شود. بنابراین توصیه نمی شود که باتری هایی با ظرفیت، ساخت و سن متفاوت را در رشته های سری مخلوط کنید.

اتصال باتری یو پی اس موازی (افزایش ظرفیت):

اتصال باتری یو پی اس به صورت موازی معمولا برای افزایش ظرفیت انجام می شود. این کار را می توان با اتصال قطب مثبت باتری اول به قطب مثبت باتری دوم انجام داد. به همین ترتیب، قطب منفی باتری اول به قطب منفی باتری دوم متصل می شود. هنگام شارژ چندین باتری متصل به صورت موازی، باتری های موجود در رشته، ولتاژ شارژ یکسانی را دریافت می کنند اما جریان شارژی که هر باتری دریافت می کند تا رسیدن به یکسان سازی، متفاوت خواهد بود. اتصالات موازی باتری در برخی دستگاهها مانند اسکوتر و باتری های یو پی اس استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *