راهنمای تعویض باتری هیوندای سانتافه

تعویض باتری هیوندای سانتافه

در این مقاله تعویض باتری هیوندای سانتافه با جزییات آموزش داده می شود:

باتری سانتافه چند آمپر است؟

محل قرارگیری باتری سانتافه

باتری خودروی سانتافه در کاپوت جلوی ماشین و در سمت راننده و زیر قاب فیلتر هوا قرار دارد.

علائم ضعیف شدن باتری هیوندای سانتافه چیست؟

با توجه به راهنمای تعویض باتری ماشین هیوندای سانتافه یکی از رایج ترین مشکلات این خودروها خالی شدن باتری است.

  • روشن شدن چراغ چک موتور یا باتری
  • کم نور شدن چراغ های جلو ماشین
  • خوردگی باتری یا ترشح اسید از قاب باتری
  • تغییر شکل باتری از لحاظ ظاهری مثل باد کردن بدنه باتری یا ذوب خودبخود قطب باتری
  • خاموشی ناگهانی موتور
  • به پایان رسیدن عمر باتری ( 1 تا 3 سال از عمر باطری گذشته باشد) 

عمر باتری ماشین سانتافه بسته به شرایط آب و هوایی، اندازه باتری، نوع باتری و عادت­ های رانندگی ممکن است بسیار متفاوت باشد. بنابراین مهم است که هر 3 ماه یکبار به فروشگاه های زنجیره ای باتری جلودار مراجعه نمایید و باتری ماشین خود را بازرسی کنید. بازرسی از کابل­ های باتری و باتری بخشی از این فرآیند است. بسیار مهم است که باتری بی نقص کار کند تا عمر طولانی تری داشته باشد.

نحوه تعویض باتری هیوندای سانتافه

تعویض باتری سانتافه از جمله فرایندهایی است که در عین سادگی نیازمند دقت بسیار بالایی می باشد، به این صورت که یک بی دقتی کوچک می تواند سیستم برق خودرو را دچار اشکال کند و گارانتی باتری را باطل نماید.

1- باز کردن قاب فیلتر هوا

خودرو را خاموش کنید سوئیچ را خارج نموده و کاپوت خودرو را باز کنید. اهرم کاپوت جلو در زیر داشبورد و کنار درب راننده قرار دارد. قسمت اعظم باتری در زیر قاب فیلتر هوا قرار گرفته است. برای تعویض باتری هیوندای سانتافه ابتدا می بایست دو پیچ قاب فیلتر هوا را باز کنید.

2- خارج کردن قاب هواکش

برای جدا کردن هواکش بایستی آن را به سمت بالا کشیده و از جایگاه آن خارج نمایید.

3- باز کردن بست زیرین باتری خودرو

در مرحله بعدی بایستی بست نگهدارنده زیرین باتری را باز کنید. برای این کار نیاز به یک آچار بکس دسته بلند شماره 12 دارید. برای جلوگیری از گم شدن بست بایستی آن را از محل خود خارج کنید و در جای دیگری قرار دهید.

4- باز کردن سرباتری ها

قطب مثبت باتری داری یک قاب پلاستیکی است که قسمت بالای آن قابل جدا شدن است. بست های سرباتری یک پیچ محکم کننده دارند که برای جداسازی سرباتری ها از ترمینال (قطب) باتری بایستی این پیج ها را باز کنید تا بست شل شود. بعد از شل کردن بست ها، سرباتری را از روی ترمینال ها خارج نمایید.

5- خارج کردن باتری فرسوده و گذاشتن باتری جدید

باتری این خودرو دارای یک کاور محافظ نمدی است که نباید آن را دور بیندازید و وقتی باتری نو را در جایگاه قرار دادید دوباره کاور دور باتری را روی آن نصب کنید.

6- نصب سرباتری و بست را بر روی باتری جدید

برای جلوگیری از اتصال کوتاه بایستی دقت نمایید وقتی باتری جدید را در جایگاه آن قرار می دهید اتصالات و سرباتری ها زیر آن قرار نگیرد و همچنین دقت نمایید که قطب مثبت و منفی را به صورت صحیح نصب کنید.

سرباتری ها روی ترمینال های باتری گذاشته و پیچ های آن را محکم کنید. سپس بست نگهدارنده باتری در محل خود قرار داده و با آچار بکس دسته بلند محکم نمایید.

7- روشن کردن آزمایشی هیوندای سانتافه و بستن قاب فیلتر هوا

در مراحل پایانی آموزش تعویض باتری سانتافه بایستی خودرو را روشن کنید و اگر مشکلی نبود دوباره آن را خاموش کرده و هواکش و قاب فیلتر هوا را سر جای خود قرار داده و پیچ های آن را محکم ببندید.

جهت دریافت مشاوره برای خرید باتری سانتافه می توانید با شماره 3161-061 تماس حاصل فرمایید. امداد باتری جلودار همه روزه حتی روزهای تعطیل آماده ارسال باتری در محل و نصب رایگان توسط تیم فنی متخصص می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *