تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین

تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین :

 انواع یو پی اس:

UPS ها به دو گروه کلی Online و Offline تقسیم بندی می شوند.

Offline UPS به دو گروه FERRO STANDBY و LINE INTERACTIVE تقسیم می شود.

Online UPS نیز به دو گروه  DOUBLE CONVERSION و DELTA CONVERSION تقسیم بندی می شود.

آیا می‌دانید تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین چیست؟

یو پی اس آنلاین:

در UPS آنلاین همیشه ولتاژ خروجی از بخش اینورتر داخلی تامین میگردد . ابتدا برق متناوب توسط رکتیفایر یکسو شده و باطری‌ها را شارژ میکند . همچنین، بخش اینورتر داخلی را نیز تغذیه و ولتاژ متناوب خروجی را تولید میکند . بدین معنی که در حالت عادی، ولتاژ ورودی هم باطریها را شارژ نموده و هم ولتاژ خروجی متناوب را تامین میکند .در مواقع قطع برق ، ولتاژ خروجی از باطریها تامین و توسط اینورتر به برق متناوب تبدیل شده و بار خروجی را تغذیه می نماید و بدین ترتیب هیچ وقفه ای در اتصال ولتاژ خروجی اتفاق نمی افتد . در شکلها، خطوط قرمز رنگ مسیر جریان را مشخص می کند.

یو پی­ اس آنلاین، به دلیل تبدیل پیوسته و بدون توقف ولتاژ متناوب (ac) به ولتاژ مستقیم (dc) برای شارژ باتری و تامین ولتاژ لینک dc و تبدیل ولتاژ dc به ولتاژ ac توسط اینورتر، در شرایط اضطراری بدون نیاز به کلیدزنی مکانیکی بار خروجی را تغذیه می‌کند، لذا هیچ گونه تأخیر کلیدزنی در تامین برق خروجی وجود ندارد (تأخیر صفر میلی ثانیه).

با قطع برق ورودی، یکسوکننده از مدار خارج شده و اینورتر با استفاده از باتری­ها­، بار را بدون قطعی تغذیه می‌کند. با وصل مجدد توان ورودی، یکسوکننده مجدداً وارد مدار شده و باتری­ها را شارژ می‌کند.

در این ساختار به دلیل همزمانی شارژ باتری و تامین تغذیه­ dc ورودی اینورتر، معمولاً توان یکسوساز بیشتر از اینورتر و مصرف کننده است. این ویژگی باعث کاهش راندمان کلی دستگاه و افزایش تلفات و گرم شدن یو پی­ اس می‌شود.

همچنین توان جذب شده توسط یکسوساز اغلب غیرخطی و هارمونیکی است و منجر به اشغال ظرفیت خطوط انتقال و تداخل الکترومغناطیسی در تاسیسات برق می‌شود. این مشکل در تمامی یو پی ­اس­ های آنلاین به کمک فیلترهای اکتیو و ادوات تصحیح ضریب توان (PFC) برای نیل به ضریب توان یک برطرف می‌شود.

تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین--min

یو پی اس آفلاین:

در این سیستم نیز رکتیفایر و اینورتر و باطری موجود می باشد .ولی ولتاژ خروجی در شرایط نرمال، مستقیما از طریق ولتاژ ورودی دستگاه تامین میشود و همچنین باطری‌ها توسط رکتیفایر شارژ میگردند ولی ورودی اینورتر قطع می‌باشد. در صورت قطع برق، بخش اینورتری، ولتاژ خروجی را تامین می‌کند.

یو پی‌ اس آفلاین بارهای خروجی را در شرایط عادی به طور مستقیم از طریق برق ورودی تغذیه کرده و اینورتر از مدار خارج است. هنگامی که ولتاژ ورودی از میزان استاندارد کمتر یا بیشتر شود (کمتر از ۱۴۵ ولت و بیشتر از ۲۸۰ ولت)، یو پی ­اس اینورتر خروجی را فعال کرده و بارهای خروجی از طریق باتری موجود در لینک dc تغذیه می‌شوند.

سپس با کلیدزنی مکانیکی بارهای خروجی را به خروجی اینورتر متصل می­‌کند. با توجه به شکل، زمان انتقال از شرایط شکل ۱ به ۲ می‌تواند تا ۲۵ میلی ثانیه بسته به زمان لازم برای تشخیص قطع برق و سرعت پردازنده یو پی ­اس به طول بینجامد.

راندمان بالا، اندازه کوچک، قیمت، حجم و وزن کم از مزایای اصلی این یو پی ­اس می‌باشد. با توجه به عدم حفاظت الکتریکی بارهای خروجی، عدم هماهنگی با دیزل ژنراتور و موتور برق و ولتاژ خروجی غیر سینوسی (مربعی) که برای تغذیه موتور و تجهیزات پزشکی نامناسب است و در عمل انواع دیگر یو پی ­اس انتخاب و نصب می‌شوند.

 

تفاوت یو پی اس آنلاین ، آفلاین

کارشناسان امداد باتری جلودار جهت مشاوره، خرید و نصب باتری مناسب برای یو پی اس راهنمای شما خواهند بود : ۰۹۱۶۰۷۰۰۰۱۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *