یو پی اس لاین اینتراکتیو

یو پی اس لاین اینتراکتیو

 

یو پی اس لاین اینتراکتیو

یو پی اس لاین اینتراکتیو Line-interactiveاز نظر تکنولوژی ساخت و قیمت در رده بعد از یو پی اس انلاین قرار میگیرد و طراحی آن به شکل ترکیبی از یو پی اس آنلاین و UPS آفلاین بوده که می تواند دو نوع یو پی اس فوق را همزمان پوشش دهد.قیمت UPS لاین اینتراکتیوبه دلیل تکنولوژی ساخت ساده بسیار مقرون به صرفه تر است.

یکی از معایب این مدل یو پی اس محدودیت توان آن است که تنها تا توان Kva5 تولید میشود. از این دستگاه برای مصارف خانگی، اداری و بخشی از صنعت استفاده میشود. یک یو پی اس لاین اینتراکتیو همیشه Inverter آن در مدار میباشد بطوری که در هنگام قطع یا نوسان شدید، برق AC ورودی از طریق سوییچ قطع شده و عمل شارژ باتری از طریق اینورتر معکوس شده و شروع به تغذیه خروجی UPS از بانک باتری پشتیبان، میکند.

یو پی اس لاین اینتراکتیو چیست؟

در این طراحی هوشمند، اینورتر و باتری یوپی اس ، به AC خروجی یو پی اس همواره متصل است. هنگامی که برق AC ورودی نرمال است، اینورتر UPS در حالت معکوس قرار می گیرد و شارژ باتری را فراهم می کند. هنگامی که برق ورودی قطع می شود، سوئیچ انتقال باز شده و برق از باتری به خروجی یو پی اس می رسد. این طراحی نوعی فیلتر اضافی را ارائه می دهد و باعث کاهش زمان سوئیچ می شود زیرا اینورتر همیشه روشن و به خروجی متصل میباشد. عمل تثبیت ولتاژ توسط ترانسهایی که درون UPS های لاین اینتراکتیو تعبیه شده است، صورت میگیرد.

یو پی اس لاین اینتراکتیو چه کاربردی دارد؟

تجهیزات و قطعات الکترونیکی با حساسیت بالا، نیاز به برق رسانی خوب دارند و در صورت ایجاد نوسانات برق، احتمال خرابی این تجهیزات وجود دارد. برای جلوگیری از آسیب های احتمالی در برابر نوسانات و قطعی برق، باید از یو پی اس Line-Interactive استفاده نمود. یو پی اس لاین اینتراکتیو، هارمونیک ها را با استفاده از فیلتر داخلی حذف می کند و طول عمر، تجهیزات را افزایش می دهد. همچنین از خاموش شدن ناگهانی تجهیزات نیز جلوگیری می کند.

عملکرد یو پی اس لاین اینتراکتیو (تعاملی خطی)

UPS لاین اینتراکتیو یا تعاملی خطی، عملکردی نزدیک به یو پی اس Offline دارد. با این تفاوت که تعاملی خطی، دارای ترانسفورماتور ولتاژ است تا ولتاژ خروجی ترانسفورماتور را کم و زیاد کند. ترانسفورماتور UPS به گونه ای طراحی شده که دامنه وسیعی از ولتاژ های ورودی را پوشش دهد و از خرابی تجهیزات جلوگیری کند. یو پی اس لاین اینتراکتیو بازدهی بالایی داشته، همچنین قابلیت اطمینان بالایی نیز دارد. برای داشتن کارایی و طول عمر بالا، یو پی اس باید به صورت دوره ای چک شود و در مکانی تمیز، با دما مناسب نگهداری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *