یو پی اس تک فاز یا سه فاز ؟

یو پی اس تک فاز یا سه فاز

خرید یو پی اس تک فاز یا سه فاز ، کدام یک بهتر است ؟

خرید یو پی اس تک فاز یا سه فاز : یو پی اس ها بر اساس پارامترهای مختلفی از جمله: شکل موج خروجی، تک فاز و سه فاز بودن و تکنولوژی ساخت طبقه بندی می شوند.

هر فرمت دارای مزایا و معایب خاص خود بوده و برای کاربرد خاص طراحی شده اند.در این بخش به بررسی تفاوت یو پی اس سه فاز و تک فاز می پزدازیم.

یو پی اس تک فاز چیست؟

یو پی اس  تکنولوژی  تک فاز با استفاده از قدرت الکتریکی جریان متناوب بهره می گیرد که در آن جریان ولتاژ و جریان در مقدار و جهت در یک دوره چرخه ای تغییر می کند، معمولا 60 بار در ثانیه است. سیستم های تک فاز اشاره به استفاده از یک منبع ورودی تک و یک منبع خروجی (1: 1) به تجهیزات الکتریکی، یو پی  اس تک فاز برای استفاده از سیستم های  اداری، مانند سرورهای نصب شده روی میز، مخابرات، سوئیچ های شبکه، سیستم های کامپیوتری و باسکول و…. استفاده می شود.

یو پی اس  تک فاز یکی از مجهزترین و مقاوم ترین نوع یو پی اس  در صنعت می باشد.یو پی اس تک فاز این قابلیت را دارد که انواع مصرف کننده ها را با طول عمر بسیار بالا و مطابق با استانداردهای جهانی تغذیه نماید.

یو پی اس تک فاز  با راندمان مناسبی که دارد باعث می شود که صرفه جویی در مصرف برق بصورت قابل توجهی نمایان شود و نتیجه این صرفه جویی کاهش هزینه برق و هزینه استهلاک خواهد بود.

یو پی اس تک فاز عموما در دفاتر و شرکت ها مورد بهره برداری قرار می گیرد زیرا  در چنین فضاهایی معمولا یو پی  اس  با ظرفیت   کمتر از 20KVA  نیاز می باشد.

یو پی اس تک فاز یک، راه حل مناسب  و مقرون  به صرفه برای برنامه های کاربردی با نیازهای kVA کم مانند کسب و کارهای کوچک، دفاتر خانه، دفاتر پیشخوان و … به حساب می اید.

ویژگی های یو پی اس تک فاز فرکانس بالا

۱ – دامنه وسیع ولتاژ ورودی ،۲ – حفاظت تمام اتوماتیک ،۳ – نمایشگر ال سی دی ،۴ – نرم افزار قدرتمند مدیریت یو پی اس ،۵ – کارآیی بسیار بالا ،۶ – ضریب توان ورودی بالا، ۷ – قابلیت تنظیم سطح ولتاژ خروجی، ۸ – قابلیت اتصال به ژنراتور، ۹ – راه اندازی خودکار در زمان برگشت برق، ۱۰ – ضریب توان ورودی بالا

یو پی اس سه فاز

با استفاده از سه سیگنال جداگانه، یک سیستم UPS سه فاز، ترکیبی از سه هادی (جریان متناوب)، هر یک از فاز و فاصله ۱۲۰ درجه جدا از یکدیگر ساخته شده است. در نتیجه، قدرت هرگز به طور کامل به صفر نزول نمی کند، و بازده بالاتر را فراهم می کند.

یک سیستم سه فاز شامل حداقل چهار سیم است، سه نوع هادی و یک خنثی. در نتیجه، سیستم میتواند خروجی سه فاز (۳: ۳) یا یک خروجی تک فاز (۳: ۱) را پشتیبانی کند و میتواند ولتاژ تا ۴۱۵V را ارائه کند

UPS های سه فاز، برای کسب و کارهای بزرگ با نیاز بالا kVA ، مراکز داده و تاسیسات صنعتی، می توانند مقادیر زیادی از قدرت را در فاصله ای وسیع یا منطقه ای توزیع کنند.

مزایای سیستم ups سه فاز

  • هنگامی که هارمونیک DC مورد نیاز برای به دست آوردن DC، هارمونیک های فعلی از یکسو کننده های 3 فاز پایین تر از هارمونیک جریان یکسو کننده است،
  • در انتقال قدرت سه فاز، مقطع کابل کمتر از یک فاز است. بنابراین هزینه ها کاهش می یابد.
  • می تواند در 2 سطح ولتاژ مختلف استفاده شود. فاز خنثی 220V، فاز 380V
  • دو یا سه فاز از یک اندازه دارای قدرت بیشتری نسبت به یک سیستم تک فاز می باشد.

یوپی اس 3فاز به تک فاز 

یو پی اس های ۳ فاز به تک فاز گروهی از یو پی اس های آنلاین هستند که با تقسیم مصرف تک فاز به صورت مساوی روی ۳ فاز ورودی سبب توزیع بار متعادل شبکه می شود. یو پی اس های سه فاز به تکفاز کاربرد های فراوانی در ساختمان ها، مجتمع های خرید و گردشی، سایت های کامپیوتری بزرگ، ادارات و سازمان ها، صنایع و غیره دارند.

ups سه فاز به تک فاز دارای مشخصات زیر می باشند:

  1.  دارای ترانس ایزوله
  2.  راندمان بالا
  3.  شکل موج خروجی سینوسی کامل
  4.  کنترل پیشرفته میکروپروسسوری
  5.  بازه ولتاژ و فرکانس ورودی گسترده
  6.  مدار حفاظت باتری و تست کامل آن
  7.  کنترل از راه دور و ارسال سیگنال به راه دور

 

 یو پی اس تک فاز امن تر است یا سه فاز؟

بسته به کاربرد این دستگاه، جواب این سوال می‌تواند متفاوت باشد؛ تک فاز برای مصارف خانگی و اداری امن‌تر و سه فاز برای مصارف تخصصی و صنعتی مناسب‌تر است.

مقایسه قیمت ups تک فاز و یو پی اس سه فاز

سیستم های یو پی اس تک فاز بیشتر برای دستگاه هایی مورد استفاده قرار می گیرند که کوچک می باشند مثلا برای تامین برق مورد نیاز خانه ها و کسب و کارهای غیر صنعتی کوچک استفاده از یو پی اس تک فاز مناسب ترین گزینه انتخابی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *