یو پی اس ماژولار

یو پی اس ماژولار

یو پی اس ماژولار چیست؟

این دستگاه تشکیل شده از یک فریم می باشد که قابلیت قرارگیری تعدادی ماژولار را دارا می باشد. سیستم یو پی اس ماژولار واقعی یا DPA فریم دستگاه پوسته ای بیش نبوده و فقط بحث انتقال قدرت بین ماژولار ها را به عهده دارد. ماژول ها به صورت نر و مادگی بدون نیاز به کابل کشی داخلی در فریم به صورت رک مونت قرار میگیرند.

نحوه عملکرد دستگاه به گونه ای است که توان خروجی بین ماژول ها به صورت کامل تقسیم شده و هر ماژول بخشی از توان خروجی را تامین میکند. نکته حائز اهمین این است که تعداد ماژول های انتخابی باید به نحوه ای باشد که اگر N ماژول جهت تامین بار لازم است باید تعداد N+1 حداقل مورد استفاده قرار گیرد که در صورت خرابی یک ماژول بار بین بقیه ماژول ها تقسیم گردد و خروجی دستگاه بدون قطعی به کار خود ادامه دهد.

به طور کلی باید بگوییم که ups ماژولار از یک فریم تشکیل شده که قابلیت قرارگیری تعدادی ماژول را دارا می باشد.

این نوع یو پی اس فریم دستگاه پوسته ای بیش نبوده و فقط بحث انتقال قدرت بین ماژولار ها را به عهده دارد. ماژول ها به صورت نر و ماده بدون اینکه به کابل کشی نیازی داشته باشند، در فریم ها به صورت رک مونت قرار می گیرند.

نحوه عملکرد آن ها به گونه ای است که توان خروجی بین ماژول به طور کامل تقسیم شده و هر ماژول بخشی از توان خروجی را تامین می کند.

کاربرد ups ماژولار
ups ماژولار از تکنولوژی خاصی برخوردار می باشد و در ایجاد فناوری آن سه عامل بسیار مهم نقش دارند.

  • پیشرفت‌ هایی که آن را یک طرح عملی ساخته است.
  • مزایای فنی و اقتصادی
  • تغییرات در محیط تجاری و کسب و کار

اصلی ترین کاربرد آن در مکان هایی است که به هیچ وجه نباید برق قطع شود، یعنی اینکه نباید به هیچ وجه خاموشی و قطعی برق داشته باشند.

در این شرایط یو پی اس ماژولار بهترین عملکرد را نسبت به سایر یو پی اس ها دارد؛ این ویژگی بخاطر آن است که وقتی به هر دلیلی یکی از ماژول های یو پی اس از کار بیفتد، یو پی اس قادر است با سایر ماژول ها به کار عادی خود ادامه دهد.

تولید تکنولوژی یو پی اس ماژولار از ترکیب سه المان ایجاد شده است:
  • پیشرفت‌هایی عملی در یکسوکننده و تولید سیستم های سویچینگ IGBT
  • حفظ نگهداشت اطلاعات سرورها و جلوگیری از قطعی سیستم های کنترل و ابزار دقیق
  • اهیمت روز افزون داشتن سیستم پایدار و امنیت 100%مزایای فنی و تجاری که دارد و تغییراتی در محیط تجاری که این مزایا را مهم ساخته است.

تفاوت تعمیر پذیری یو پی اس ماژولار و غیر ماژولار

سرویس و تعمیر یک یوپی‌اس ماژولار به آسانی و تنها با تعویض ماژول معیوب با ماژول سالم بدون نیاز به دانش فنی خاصی صورت می‌پذیرد؛ در صورتی که سرویس و تعمیر یک یوپی‌اس Standalone، نیاز به متخصص و تکنیسین ماهر دارد.

می توان ماژولهای یو پی اس ماژولار را حتی در حین کار دستگاه از آن جدا نموده و پس از سرویس یا تعمیر و حصول اطمینان از عملکرد صحیح، به مدار بازگردانید. انجام سرویس و یا تعمیر در محلی غیر از سایت اصلی به معنی آن است که خریدار استرس بروز ایراد در تغذیه کل سایت را نخواهد داشت.

در یو پی اس های غیر ماژولار با توجه به حجم و وزن بالا عموماً یو پی اس  در محل نصب، سرویس و یا تعمیر می شود. در این حالت مرکز داده شما پس از تعمیر عملاً به عنوان ابزار تست استفاده خواهد شد به عبارت دیگر سایت باید چندین بار راه اندازی شده تا مراحل تعمیر کامل شود.

بنابراین در بسیاری موارد عملاً در زمان سرویس و یا تعمیر یو پی اس های غیر ماژولار کاربران ملزم به خاموشی کل مرکز داده خواهند شد.

یوپی‌اس‌های ماژولار قطعات یدکی خاصی نداشته و تنها با داشتن یک ماژول اضافی، امکان جایگزینی با ماژول معیوب بدون وقفه وجود دارد؛ در صورتی که یوپی‌اس Standalone دارای قطعات یدکی مختلفی می‌باشد.

البته هزینه تعمیر یک یوپی‌اس ماژولار به جهت استفاده از قطعات SMD گران‌تر بوده و در مواردی غیرقابل تعمیر می‌باشد در صورتی که در یوپی‌اس Standalone ممکن است با تعویض یک قطعه کوچک مشکل رفع شود.

کارشناسان امداد باتری جلودار جهت مشاوره، خرید و نصب باتری مناسب برای یو پی اس راهنمای شما خواهند بود : ۰۹۱۶۰۷۰۰۰۱۵

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *