یو پی اس دوربین مدار بسته

کاربرد یو پی اس دوربین مدار بسته:

دوربین های مدار بسته برای افزایش امنیت در مکان های مختلف از جمله منازل، محل های کسب و کار، ادارات، یانک ها و مکان های امنیتی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معمولا سیستم های دوربین مدار بسته از دو بخش دوربین مدار بسته و DVR تشکیل شده اند.

دوربین مدار بسته جهت عدم برق رسانی حتی برای مدتی کوتاه به این سیستم ها میتواند مشکلات امنیتی متعددی برای فضای امنیتی ایجاد نماید.

استفاده از یو پی اس میتواند به برق رسانی و تذاوم کارکرد سیستم نظارتی شما در زمان قظعی برق کمک کند.

و پی اس های دوربین مدار بسته برای اطمینان از کارکرد دوربین های مدار بسته و تضمین امنیت در زمان قطع برق شهر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

یو پی اس دوربین مدار بسته

مهمترین وظایف یو پی اس ها و نحوه کار یو پی اس ها

تنظیم و اصلاح یا افزایش یا کاهش ولتاژهای خروجی و ورودی به منظور ارائه ولتاژ قابل قبولی با کیفیت مورد نیاز

آماده کردن برق مورد نیاز تجهیزات مصرف کننده بصور مداوم و با بهترین کیفیت 

تمامی این موارد زمانی بوجود می آید که تامین کننده برق منطقه ای دچار مشکلات جزئی و یا کلی شود.

انواع یو پی اس دوربین مدار بسته

سه نوع دستگاه یو پی اس دوربین مداربسته وجود دارد که شامل: یو پی اس آنلاین، یو پی اس آفلاین و یو پی اس Line Interactive هستند

اجزای تشکیل دهنده یو پی اس دوربین مدار بسته

UPS ها دارای سه بخش: باتری، شارژر و مبدل هستند.

  • باتری UPS: باتری ها یکی از اجزای مهم دستگاه یو پی اس به شمار می آیند. آن ها در زمان وصل بودن برق وظیفه ی ذخیره سازی برق را به عهده دارند. زمانی که برق قطع می شود، برق مورد نیاز تجهیزات مصرف کننده را فراهم می کنند. این باتری ها در دستگاه های UPS، به دو صورت داخلی و خارجی می توانند قرار بگیرند.
  • شارژر UPS: شارژر یو پی اس وظیفه ی تامین جریان و ولتاژ برای باتری ها را بر عهده دارد. کیفیت شارژر تاثیر به سزایی در عملکرد بهتر دستگاه و باتری دارد.
  • مبدل UPS: مبدل در دستگاه یو پی اس وظیفه تبدیل جریان مستقیم برق به جریان متناوب را به عهده دارد. زمانی که نوسانات برق وجود داشته باشد و یا برق قطع شده باشد، مبدل با متناوب کردن جریان باتری اقدام به تامین برق تجهیزات مصرف کننده می نماید. اینورتر ها از توان اسمی مشخصی برخوردار هستند. در اغلب تاسیسات مسکونی از مبدل های کمتر از 10 کیلووات استفاده می شود. در حالیکه برای کاربری های تجاری از مبدل هایی با توان بیش از 100 کیلووات استفاده می شود.

یو پی اس دوربین مدار بسته باتری جلودار

آیا یو پی اس سیستم دزدگیر را روشن می کند؟

آیا یو پی اس سیستم آلارم و امنیت ما را فعال و کارآمد می کند؟ بله. هنگامی که سیستم امنیتی و سیستم اعلام حریق خود را به واحد یو پی اس متصل می کنید، آن را تامین برق کافی برای دستگاه در حالت خاموش شدن، خاموشی، افزایش یا افزایش فشار فراهم می کند.

بنابراین، حتی زمانی که چراغ ها خارج می شوند و یک نفوذگر تصمیم به بازدید از منزل شما می کند، مفهوم غلطی را که با پوشش تاریکی در موفقیت آنها موفقیت آمیز است، در اختیار شما قرار می دهد، می توانید آنها را با استفاده از دستگاه CCTV مشخص کنید. و اگر آنها موفق به لغزش در دوربین شوند، زنگ هشدار سد راه اندازی خواهد شد و به پلیس اطلاع می دهد که عمل کند.

محاسبه توان مورد نیاز ups مدار بسته
محاسبه توان مورد نیاز یو پی اس دوربین

یکی از موارد مهم در سیستم دوربین مدار بسته استفاده از سیستم برق اضطراری (UPS) است و نکته ی مهم در این راه نحوه محاسبه توان یو پی اس برای دوربین مداربسته می باشد.

توان یو پی اس از جمع توان کلیه تجهیزاتی که قرار است آنها را روشن نگه دارد به دست می آید.

به خاطر داشته باشید که معمولا 25% از توان هر یو پی اس صرف روشن نگه داشتن و تغذیه خود دستگاه یو پی اس می شود. واحد محاسبه توان یو پی اس کیلو ولت آمپر یا KVA می باشد.

چند نکته را به خاطر داشته باشید :
  • معمولا توان هر دوربین مدار بسته حدود 12 وات است
  • توان هر دستگاه DVR یاNVR حدود 70 وات است
  • توان هر سوئیچ در برگه مشخصات فنی آن نوشته شده است
  • توان هر مانیتور حدود 100 وات است
  • توجه : در صورتی که دوربین مدار بسته شما مجهز به چیپ تصویر ccd  باشد مصرف انرژی که استفاده می کند به مراتب بالاتر میرود که با انتخاب ups  مرتبط است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *