یو پی اس دستگاه ام آر آی

دستگاه ام آر آی

دستگاه ام آر آی و عملکرد آن

Magnetic Resonance Imaging یا  MRI به روش تصویربرداری تشدید مغناطیسی گفته می‌شود. در این روش تصویربرداری غیرتهاجمی، اسکنرهای MRI با استفاده از آهنربای بزرگ و امواج رادیویی تصاویر دقیقی از اندام‌های داخلی بدن انسان از جمله استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و رگ‌های خونی ایجاد می‌کنند.

این تصاویر اطلاعات مهمی برای تشخیص وضعیت سلامتی بیماران و برنامه‌ریزی یک دوره درمانی کامل به پزشک می‌دهد.برخلاف اشعه ایکس، هیچ تشعشعی در طول اسکن ام ار ای تولید نمی‌شود.

استفاده از یو پی اس برای دستگاه MRI

استفاده از ام آر آی نقش موثری در تشخیص دقیق بیماری ها و مشکلات موجود در تمام اعضای بدن از سر تا انگشتان پا دارد. با توجه به این که این دستگاه، دستگاه بسیار گران قیمتی می باشد مراقبت و نگهداری آن نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. هرگونه خرابی در این دستگاه ممکن است منجر به تشخیص اشتباه شود. یکی از موارد شایع در ایجاد خرابی در دستگاه های MRI، نوسان برق، قطعی برق و مشکلات ناشی از آن می باشد استفاده از یو پی اس با تضمین تامین برق با کیفیت و ارائه به موقع برق اضطراری از خرابی دستگاه و اخلال در فرآیند تصویربرداری جلوگیری می کند.

یو پی اس ها با امکان ارائه برق با کیفیت و بدون نوسان و تامین برق اضطراری به روند درمانی و تشخیصی مربوط به تصویربرداری کمک کرده و از به خطر افتادن سلامت دستگاه ها و جان بیماران تا حد ممکن جلوگیری می کنند

یو پی اس مناسب برای دستگاه ام آر آی، باید فاکتورهای حفاظتی موردنیاز دستگاه ام آر آی را داشته باشد. در دستورالعمل‌ها و نکات استفاده از برخی از انواع تجهیزات حساس، خصوصا تجهیزات پزشکی، نوع یو پی اس مناسب برای حفاظت همه جانبه از این تجهیزات ذکر شده است.

یوپی اس آنلاین که بالاترین قابلیت‌ها را در میان انواع یو پی اس‌ها دارد؛ با برخورداری از تکنولوژی تبدیل دوگانه، مانع ورود هرگونه نویز و نوسان به دستگاه‌های تصویربرداری ام آر آی می‌شود.

انواع یو پی اس صنعتی (که از انواع یو پی اس آنلاین به شمار می‌روند) علاوه بر داشتن تکنولوژی دوگانه، با برق سه فاز هم کار می‌کنند و تمام فاکتورهای حفاظتی و قابلیت پشتیبانی از تجهیزات MRI  را دارند. انواع یو پی اس صنعتی، توان و ظرفیت بالایی (تا چند صد کیلو ولت آمپر) دارند و می‌توانند از انواع دستگاه ام ار آی با هر توان مصرفی پشتیبانی کنند.

وظایف یو پی اس دستگاه ام آر آی

یو پی اس دستگاه های ام آر آی

اگر بخواهیم به صورت کلی بگوییم هدف از استفاده این یو پی اس ها در دستگاه ام آر آی می تواند

  • نویزگیری
  • تامین برق اضطراری
  • از بین بردن نوسان های برقی
  • افزایش میزان کیفیت برق
  • و همچنین تامین برق در وضعیت های مختلف
  • و همچنین جلوگیری نمودن به اضافه بار جریان به سیم کشی می باشد.

ضرورت استفاده از یو پی اس دستگاه ام آر آی

باتری یو پی اس ام آر آی باید بتواند در طول زمان تصویربرداری که معمولاً بین ۱۵ تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و گاهی ممکن است تا یک ساعت هم ادامه یابد، پایداری برق دستگاه را تضمین کند. سالانه میلیون‌ها بیمار از طریق MRI تصویربرداری می‌کنند و این روش بدون هیچ گونه عارضه‌ای برای بیمار است. دستگاه ام آر آی معمولاً به شکل یک اطاقک کوچک است که تونلی درون آن وجود دارد. تختی در جلوی این تونل قرار دارد که می‌تواند به داخل آن حرکت کند. برای انجام MRI، بیمار روی تخت دراز می‌کشد و سپس به داخل تونل می‌رود.

 

در طول تصویربرداری با MRI، تخت بیمار در داخل تونل حرکت می‌کند. باتری یو پی اس ام آر آی با تضمین تامین پایدار برق، به جلوگیری از مشکلات ناشی از قطع برق کمک می‌کند. بیمار در طول کار کردن دستگاه باید آرام و بی‌حرکت باشد؛ چرا که حرکت بیمار می‌تواند موجب محو و غیر دقیق شدن تصاویر شود. باتری یو پی اس ام آر آی با توجه به طولانی بودن این فرآیند، اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند.

کارشناسان امداد باتری جلودار جهت مشاوره، خرید و نصب باتری مناسب برای یو پی اس راهنمای شما خواهند بود : ۰۹۱۶۰۷۰۰۰۱۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *