انواع سیستم های UPS مرکز داده

سیستم های ups

انواع سیستم های UPS مرکز داده

سیستم‌های UPS امروزی در طیف وسیعی از اندازه‌ها، ظرفیت‌ها و مجموعه‌های ویژگی‌ها عرضه می‌شوند، با واحدهایی که برای تامین نیروی پشتیبان برای یک کامپیوتر رومیزی منفرد تا یک مرکز داده عظیم مگاواتی طراحی شده‌اند. بسیاری از UPS ها نیز می توانند به راحتی با رشد مرکز داده مقیاس شوند.

اگرچه یو پی اس ها در چندین توپولوژی مختلف – آماده به کار، خط تعاملی و تبدیل دوگانه آنلاین – موجود هستند، طراحی مرکز داده ترجیحی تقریباً همیشه یک سیستم تبدیل دوگانه آنلاین است.

با این توپولوژی، سیستم باتری همیشه به سیستم‌های حیاتی که پشتیبانی می‌کند متصل است و نیازی به سوئیچ کردن به منبع پشتیبان برق ندارد.

واحدهای تبدیل مضاعف نه تنها سیستم‌ها و تجهیزات حیاتی را در هنگام قطع برق کامل عملیاتی نگه می‌دارند، بلکه از دستگاه‌ها در برابر طیف وسیعی از ناهنجاری‌های برق، از جمله افت، نوسانات، خاموشی، فرکانس و اعوجاج هارمونیک محافظت می‌کنند.
در مراکز داده مدرن، پیشرفته‌ترین سیستم‌های UPS بر یک توپولوژی بدون ترانسفورماتور و چند سطحی تکیه می‌کنند که بالاترین قابلیت اطمینان و کارایی را تضمین می‌کند.

برخی از سازندگان نیز از ترانزیستورهایی مانند کاربید سیلیکون استفاده می کنند که بازده سیستم های یو پی اس را تا 98 درصد در حالت تبدیل دوگانه افزایش می دهد.
تجهیزات کمتر حیاتی در مراکز داده نیز ممکن است توسط UPS های تعاملی خطی محافظت شوند، به ویژه در محیط های محاسباتی لبه ای که کارکنان فناوری اطلاعات ممکن است در محل نباشند.

این نوع یو پی اس می تواند خروجی را در پاسخ به شرایط ولتاژ بیش از حد و کم بدون اتکا به باتری تنظیم کند و در صورت تشخیص قطعی برق، یک سوئیچ بار را به باتری منتقل می کند.

در توپولوژی آماده به کار/آفلاین، یو پی اس به طور مستقیم بار را تغذیه می کند و تنها در صورت قطع برق به برق پشتیبان سوئیچ می کند. از آنجایی که این نوع یو پی اس بسیار ابتدایی است و در برابر نوسانات دیگر برق محافظت نمی کند، برای محیط مرکز داده مناسب نیست.

به منظور برآورده ساختن نیازهای بالا به زمان بالا برای مراکز داده، اکثر سیستم های UPS آنلاین در مراکز داده نیز برای افزونگی پیکربندی شده اند. به بیان ساده، وقتی چندین UPS و/یا ماژول برای پشتیبانی از بار به هم وصل شده باشند، می‌توان به افزونگی دست یافت. چندین سطح از افزونگی وجود دارد که بستگی به نحوه گروه بندی واحدهای UPS و نحوه اتصال آنها به سیستم های حیاتی دارد.

 

 

به عنوان مثال:

• افزونگی N+1:  و N به عنوان ظرفیت کامل UPS مورد نیاز برای اداره کل بار تعریف می شود. برای افزونگی ساده، یک ماژول اضافی نصب شده است که به صورت N+1 بیان می شود. در این سیستم چند ماژول، هر یو پی اس قادر به تامین برق مورد نیاز “N” است.

• افزونگی 2N : تجهیزات فناوری اطلاعات در سطح سازمانی اغلب از عملیات منبع تغذیه دوگانه پشتیبانی می کنند که در آن تجهیزات به چندین منبع تغذیه متصل می شوند. در یک مرکز داده، این دو منبع سیستم های UPS مستقل هستند.

“سمت A” و “سمت B” می توانند تجهیزات کامپیوتری را تغذیه کنند و در صورت نیاز، هر طرف می تواند کل ظرفیت بار را پشتیبانی کند.

• افزونگی 2(N+1) : در یک سیستم توزیع توان اضافی 2(N+1)، به جای یک UPS واحد در هر طرف، چندین ماژول وجود دارد. این کار افزونگی N+1 را در هر طرف فراهم می کند.

 

سیستم های UPS

اجزای سیستم های UPS

صرف نظر از نوع سیستم های UPS، تمام باتری های پشتیبان انرژی حیاتی با چندین جزء خاص تولید می شوند، از جمله:

1. یکسو کننده
یکسو کننده برق AC ورودی را به برق DC تبدیل می کند که برای تغذیه سیستم ذخیره انرژی UPS استفاده می شود.

2. ذخیره انرژی
هر یو پی اس به روشی برای ذخیره انرژی در صورت قطع برق متکی است. در حالی که باتری ها رایج ترین منبع هستند، گزینه های دیگر عبارتند از چرخ لنگر و ابرخازن.

3. اینورتر
اینورتر داخل یو پی اس برق DC را از یکسو کننده یا سیستم ذخیره انرژی به برق AC تبدیل می کند، که برای تامین برق پاک به بار مورد نیاز است.

برای افزایش اطمینان بیشتر در یو پی اس های آنلاین دوتبدیلی، واحدها به یک سوئیچ انتقال استاتیک داخلی مجهز شده اند که در صورت تشخیص مشکل یا خطا، آن را قادر می سازد به طور خودکار به بای پس منتقل شود.

بسیاری از سیستم های UPS در مراکز داده از یک بای پس تعمیر و نگهداری خارجی نیز استفاده می‌کنند، قطعه‌ای از سوئیچ‌گیر که امکان انتقال دستی بار بحرانی را از UPS به منبع تغذیه بای‌پس فراهم می‌کند. این کار باعث می شود تا کار تعمیر و نگهداری ایمن روی یو پی اس انجام شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره UPS ها برای مراکز داده، با متخصصان گروه باتری جلودار تماس بگیرید
یو پی اس های مرکز داده یک جزء حیاتی در دستیابی به قابلیت اطمینان بالا، در دسترس بودن و یکپارچگی زیرساخت ها، داده ها و خدمات فناوری اطلاعات هستند.

با این حال، به منظور اطمینان از عملکرد بهینه، این سیستم های UPS نیاز به تعمیر و نگهداری پیشگیرانه منظم دارند.

به عنوان یک ارائه دهنده خدمات ملی و یک مرحله ای، درک می کند که سلامت مداوم UPS چقدر برای مرکز داده شما حیاتی است.

 

جهت مشاوره و خرید انواع باتری خودروهای سبک . سنگین و صنعتی یو پی اس با کارشناسان ما در مجموعه باتری جلودار با شماره  ۰۹۱۶۱۰۰۱۰۸۰ – ۰۶۱۳۱۶۱ تماس حاصل فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *