کاربرد یو پی اس در بانک ها

کاربرد یو پی اس در بانک ها

کاربرد یو پی اس در بانک ها:

بانک ها از جمله مهم ترین مکان هایی هستند که باید به طور مداوم و بدون هیچ اختلالی مشغول خدمت رسانی به مردم باشند. شعب بانک ها در سراسر کشور باید بصورت مستمر با مرکز در ارتباط باشند و قطعی برق اختلالی در کار بانکی ایجاد نکند.

شعب بانک‌ها از تجهیزات و سیستم‌های مختلف شبکه از جمله رایانه، چاپگر، دستگاه‌های خودپرداز، دوربین‌های امنیتی استفاده می‌کنند. مرکز داده بانک ها نیز از تجهیزات گران قیمتی مانند سرورها، ذخیره سازها، روترها و سوئیچ ها، دوربین و دستگاه های ضبط تصاویر و… بهره می برند. بنابراین این دستگاه ها و ارتباط با مراکز برای هر شعبه حائز اهمیت بوده و باید در برابر نوسانات مختلف برق، افت ولتاژ و قطع برق محافظت شوند تا در سرویس دهی در شبکه و خرابی سیستم اختلالی ایجاد نشود.

از اینرو خرید یو پی اس برای جلوگیری از آسیب های نوسانات برق به تجهیزات بانکی و دستگاه های خودپرداز ATM برای بانک ها الزامی است. دستگاه یو پی اس می تواند با ذخیره برق در باتری و رفع هرگونه نوسان و تنظیم ولتاژ، از آسیب دیدن دستگاه های موجود در بانک جلوگیری کند. بنابراین می توان گفت کاربرد یو پی اس در بانک نه تنها از خرابی دستگاه ها جلوگیری می کند، بلکه باعث افزایش طول عمر این دستگاه ها می شود.

ضرورت استفاده از یو پی اس در بانک ها:

  • حفاظت از اطلاعات
  • پایداری جریان برق
  • پیشگیری از آسیب دیدگی تجهیزات
  • دسترسی به خدمات بانکی در تمام اوقات شبانه روز
  • اطمینان از ایمنی بانک و فعال بودن همیشگی دوربین مدار بسته و دستگاه ضبط تصاویر
  • افزایش طول عمر دستگاه ها
  • استفاده از ATM به صورت شبانه روزی

1

مناسب ترین یو پی اس برای بانک ها:

UPS انواع مختلفی دارد. UPS آنلاین در بین انواع یو پی اس یکی از مناسب ترین یو پی اس ها برای بانک ها است. زیرا یو پی اس آنلاین همیشه فعال است و می تواند برق را بدون وقفه در تمام ساعات کاری تامین کند.

با استفاده از UPS آنلاین برای بانک، برق شهر هرگز مستقیماً به مصرف کنندگان متصل نمی شود و مصرف کنندگان همیشه از برق سینوسی سالم تولید شده توسط اینورتر دستگاه UPS استفاده می کنند.

یو پی اس مناسب برای دستگاه های خود پرداز:

دستگاه‌های باجه خودکار (ATM) یکی از سیستم‌های رایجی هستند که به یک سیستم UPS آنلاین برای محافظت در برابر ناهنجاری‌های احتمالی در منبع تغذیه خود نیاز دارند.

دستگاه های خودپرداز را می توان در هر مکانی مانند شعب بانک ها و ساختمان های اداری و هتل ها و مناطق مسکونی، فروشگاه های رفاه یا هر جای دیگری قرار داد. چالش ها و مشکلات زیادی در سیستم برق دستگاه های خودپرداز وجود دارد.

چالش‌های هزینه شامل میانگین مصرف روزانه دستگاه‌های خودپرداز 1 تا 3 کیلووات است که شامل تجهیزات کمکی، قطع برق منظم یا تعویض وسایل برقی می‌شود.

چالش‌های زیرساختی در دستگاه‌های خودپرداز، مانند بی‌ثباتی برق شهری، که به نوبه خود منجر به قطع اتصال رسانه‌ها و دسترسی به سرور، مسدود شدن حساب‌ها، از بین رفتن تراکنش‌ها و نارضایتی مشتریان می‌شود.

یو پی اس مراکز داده بانک:

مراکز داده توسط بخش‌های بانکی، خدمات مالی و بیمه برای ذخیره‌سازی و پردازش داده‌ها استفاده می‌شوند، زیرا برای عملیات تجاری بسیار مهم هستند. مرکز داده شامل یک بار حیاتی در عملیات روزانه سازمان است و نقش اساسی در محاسبه داده های مالی، سیستم تراکنش و ذخیره سوابق دارد.

سرورها و مخازن و روترها و اتصالات کلیدهای ضروری در تجهیزات فناوری اطلاعات (IT) در مراکز داده هستند. مراکز داده در بانک ها و مراکز مالی به یک سیستم منبع تغذیه قدرتمند برای مطابقت با اندازه عملکرد آنها در شرایط نامطلوب برای حفظ جریان برق در عملیات های بحرانی نیاز دارند.

مراکز داده مقدار قابل توجهی انرژی برای محاسبه حجم زیادی از داده ها مصرف می کنند. در کنار همه شعب، دستگاه های خودپرداز و بانکداری آنلاین نیز به مراکز داده وابسته هستند. به همین دلیل از سیستم یو پی اس با قدرت راندمان بالا در این زمینه استفاده می شود.

یو پی اس اتوماسیون شعب بانکی:

اتوماسیون اداری در بانک ها برای ثبت سوابق مشتریان بانک به میز خدمات مشتریان و تجهیزات فناوری اطلاعات متصل است. نه تنها در بانک ها، فعالیت شعب در مؤسسات بیمه و اوراق بهادار، بلکه به یک سیستم پشتیبان برق قابل اعتماد نیز نیاز دارد تا از هزینه های ناشی از قطع برق جلوگیری شود.

در اتوماسیون بانکی چالش های مختلفی برای تامین برق وجود دارد. برخی از چالش‌های اساسی محدودیت فضا برای منابع جایگزین برق و خدمات تجهیزات تامین برق در مکان‌های دور و شرایط محیطی نامناسب است.

یو پی اس آنلاین، خروجی با کیفیت و در سطح بالا و عاری از هرگونه مشکل برق شهری ارائه می دهد و دارای خروجی سینوسی کامل می باشد که گزینه مناسبی برای خرید یو پی اس مناسب برای شعب بانک می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *