بهترین یو پی اس برای آسانسور

بهترین یو پی اس برای آسانسور

با توجه به اهمیت استفاده از آسانسور و از آنجا که آسانسور یک وسیله الکترونیکی-مکانیکی می باشد و به طور مستقیم با برق شهری تغذیه می شود، این امکان وجود دارد که با قطع برق شهری، آسانسور هم متوقف شود که در چنین مواقعی UPS همان راه حلی است که در این شرایط به کمک آسانسور و افراد داخل آن خواهد شتافت.

بهترین یو پی اس برای آسانسور

برای انتخاب یو پی اس مناسب آسانسور موارد زیر باید در نظر گرفته شود:

  1. نوع آسانسور که کارگاهی است و یا در ساختمان مسکونی مورد استفاده قرار گرفته است.
  2. ظرفیت موتور آسانسور: هر چقدر ظرفیت موتور بالاتر باشد، باید از یو پی اس قدرتمندتری استفاده شود.
  3. مدت زمان قطعی برق : اگر زمان قطع برق بالا است پس باید باتری با ظرفیت بالا برای آسانسور تهیه شود‌، زیرا نیاز است تا زمان بیشتری از یو پی اس استفاده شود.

با توجه به اینکه تأمین برق تابلو فرمان آسانسورهای معمولی نیازمند توان بالایی از یو پی اس نیست، استفاده از ups لاین اینتراکتیو با باتری داخلی می تواند مناسب ترین گزینه باشد. یو پی اس لاین اینتراکتیو نسبت به یو پی اس آنلاین قیمت پایین تر و صدای خیلی کمی دارد. خرید ups باید با توانی باشد که بتواند در مدت زمان لازم، انرژی مورد نیاز را تامین کند.

زمان برق­ دهی یوپی­ اس که بک­ آپ تایم نامیده می­ شود،‌ به عوامل مختلفی نظیر تعداد باتری­ ها،‌ آمپر،‌ شارژر و توان مصرفی بستگی دارد و هر UPS دارای توان­ مختلفی است که بسته به مشخصات آسانسور خود می­ توانید مدل­های ۶۰۰VA، ۱KVA، ۱,۵KVA، ۲KVA و … را انتخاب کنید.

مزایای یو پی اس برای آسانسور :

برق اضطراری آسانسور یا منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) آسانسور دستگاهی است که در زمان قطعی برق مانع از خاموش شدن آسانسور و محبوس شدن افراد در آن می‌شود. به منظور استفاده بهینه از برق اضطراری آسانسور بهتر است آسانسور و تجهیزات جانبی آن به وسیله افراد متخصص به صورت دوره ای مورد بازرسی و نظارت قرار گیرد. تا در زمان قطعی یا نوسانات برق، آسانسور به درستی عمل کرده و امکان استفاده از آن وجود داشته باشد.

سیستم برق اضطراری آسانسور یا همان یو پی اس کارکرد محافظتی نیز دارد که در زمان بروز نویزها و نوسانات برق، از آسانسور محافظت می کند و باعث افزایش طول عمر آسانسور می شود.

وظیفه یو پی اس در آسانسور :

یو پی اس آسانسور در موقع قطع برق ، در کمتر از 30 ثانیه فعال می شود و کابین آسانسور را به نزدیک ترین طبقه می رساند و درب آسانسور را باز می کند.

یو پی اس آسانسور بهتر است یا باتری آسانسور ؟

اگر در یک ساختمان معمولی هستید و تمایل ندارید که هزینه زیادی برای خرید تجهیزات اضطراری آسانسور کنید، می‌توانید از باتری اضطراری آسانسور یا همان باتری بلک اوت استفاده کنید. عمر متوسط دستگاه یو پی اس 4 تا 5 سال است اما باتری آسانسور 1 تا 2 سال عمر دارد. با این حال، UPS از باتری آسانسور گران‌تر است. برتری دیگر UPS بر باتری آسانسور این است که کیفیت شارژ و دشارژ شدن آن بهتر است.

ویژگی های یو پی اس آسانسور :

  • یو پی اس آسانسور کاملا اتوماتیکی است و نیازی به مداخله های دستی ندارد.
  • یو پی اس آسانسور در سایزهای کوچک میباشند که براحتی می تواند در راه پله یا اتاقک های آسانسور نصب شود.
  •  یو پی اس آسانسور بدلیل استفاده از انرژی الکتریکی بجای سوخت های اشتعال زا بسیار ایمن است.
  • یو پی اس آسانسور فاقد صدا و آلودگی برای محیط است.

جهت اطلاع از قیمت یو پی اس برای آسانسور و مشاوره رایگان برای انتخاب بهترین یو پی اس برای آسانسور و بالابر، با کارشناسان فنی باتری جلودار تماس حاصل فرمایید : 09160700015

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *