انواع باتری ویلچر برقی

انواع باتری ویلچر برقی

انواع باتری ویلچر برقی

باتری مناسب ویلچر برقی ، باتری قابل شارژ است که به آن باتری ساکن نیز می گویند. این نوع باتری دارای تفاوت اساسی با باتری های خودرویی است. باتری خودرو باید در یک زمان کوتاه مقدار زیادی انرژی را به ماشین می دهد تا بتواند راه اندازی شود، اما باتری ویلچر ، در مدت زمانی طولانی تر میزان انرژی مشخص و کمتری را به ویلچر می دهد و آن را به حرکت در می آورد.

باتری ویلچر برقی به دو نوع باتری های یو پی اس و باتری های دیپ سایکل تقسیم بندی می شوند. هر یک از این باتری ها می توانند منبع مناسبی برای تغذیه ویلچر برقی باشند.

باتری یو پی اس برای ویلچر برقی

باتری یو پی اس پر کاربردترین نوع باتری قابل استفاده برای ویلچر برقی هستند که از نوع سیلد اسید می باشند. این باتری ها نسبت به دیگر باطری های ویلچر، طول عمر بالاتری دارند. تاثیرات مخربی بر محیط زیست نمی گذارند و شارژ آنها نیز به سرعت انجام خواهد شد. حتی بعد از هر بار شارژ می توانند مدتی طولانی شارژ را درون خود حفظ کنند.

باتری دیپ سایکل برای ویلچر برقی

دیپ سایکل در واقع به معنی چرخه عمیق است. باتری دیپ سایکل یا ژل سلولی را می توانید برای یک عمر طولانی خریداری کنید، زیرا با هر بار شارژ و دشارژ بر خلاف دیگر باتری ها دچار مشکل نمی شود. باتری دیپ سایکل از باطری یو پی اس گرانتر است. از ویژگی های باتری دیپ سایکل: وزن سبک تر، دارا بودن قابلیت تخلیه کامل، بدنه مقاوم تر و داشتن طول عمر طولانی تر را می توان نام برد.

به دلیل گرانی و کمبود باتری های دیپ سایکل، اکثراً باتری های سیلد اسید یا همان باتری یو پی اس (UPS) برای ویلچر برقی استفاده می شود.

باتری مناسب ویلچر برقی :

باتری های با آمپراژ بالاتر برای ویلچرهای سنگین و بزرگ کاربرد دارد یا ویلچرهایی که مسافت های طولانی را سپری می کنند.

  • باتری ویلچر شارژی 12 ولت 18 آمپر ساعت
  • باتری ویلچر شارژی 12 ولت 28 آمپر ساعت
  • باطری ویلچر شارژی 12 ولت 42 آمپر ساعت

 

طول عمر باتری ویلچر برقی

عمر باتری ویلچر برقی از 2 سال تا 4 سال متغیر است. دلیل این اختلاف، شرایط نگهداری، دما و میزان گرد و غبار محیط، تعداد دفعات شارژ و دشارژ و طرز استفاده از باتری صندلی‌های چرخدار است.

نکات نگهداری باتری صندلی چرخدار برقی

بدیهی است که اصلی­ ترین عامل در کم شدن طول عمر باطری ویلچر برقی، استفاده زیاد از آن است. با این وجود با رعایت نکاتی می‌توانید مدت بیشتری از باتری استفاده کنید:

1. استفاده از شارژر مناسب:

یک شارژ مناسب، مجهز به سنسور دما و فشار است و همین طور بعد از شارژ شدن کامل باطری، به طور اتوماتیک قطع می‌شود.

2. روش شارژ صحیح:

ابتدا شارژر را به پریز و بعد به باتری وصل کنید. علاوه ­بر آن، در صورتی که در هنگام شارژ، خطایی در باتری نشان داده شد، بست‌های باتری را تمیز کنید.

3. مراقبت از باتری:

باتری را به درستی جاسازی کنید و مراقب باشید به باتری ضربه‌ای وارد نشود. به صورت دوره ای باتری ویلچر را نظافت کنید.

4. شارژ در زمان مناسب:

هیچگاه اجازه ندهید باتری کاملا خالی شود. قبل از تخلیه کامل آن را شارژ نمایید. هر چقدر باتری در حالت فول شارژ باشد بر طول عمر آن می افزاید. البته باید توجه داشت منظور اضافه شارژ کردن باتری نیست. شارژ اضافه می تواند باعث تورم و خرابی آن شود.

 

جهت اطلاع از قیمت باتری ویلچر و باتری مناسب ویلچر برقی می توانید با کارشناسان امداد باتری جلودار تماس حاصل فرمایید و از مشاوره، ارسال و نصب رایگان در استان خوزستان بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *