یو پی اس ترانس بیس و یو پی اس ترانس لس

یو پی اس ترانس بیس

                   یو پی اس ترانس بیس و یو پی اس ترانس لس

یو پی اس ترانس بیس

یو پی اس ترانس بیس به شکلی از یوپی اس گفته میشود که برای بالا بردن توان کوتاه مدت جریان برقی از یک عدد ترانس بهره میبرد. به این نوع ترانس ها اصطلاحا ترانس ایزوله هم گفته میشود.

ترانس بیس ها از نظر عملکردی کاملا مشابه دستگاه های یو پی اس معمولی هستند. استفاده از این نوع دستگاه ها بیشتر برای مواردی که بار جریان ناگهانی زیادی به مدار اعمال می شود به ویژه هنگام روشن کردن همزمان چندین وسیله مصرف کننده ، کاربرد دارد. در موارد خاصی مانند روشن کردن دستگاه های بیمارستانی نیز چنین حالتی پیش می آید و بار الکتریکی زیادی به مدار وارد می شود. همچنین در هنگام روشن کردن موتورهای الکترونیکی هم اضافه بار تولید میگردد.

یو پی اس های مبتنی بر ترانسفورماتور (ترانسبیس) که از 10 کیلو ولت آمپر به بالا در دسترس هستند قابلیت های لازم برای یک محیط صنعتی یا تاسیساتی که به ایزولاسیون گالوانیکی نیاز دارند را تامین می کنند. این اصلی ترین وجه تمایز یک یو پی اس ترانسبیس با یو پی اس ترانسلس است.

کاربرد یو پی اس ترانس بیس

دستگاه های ترانس بیس برای مصارف و کاربردهای صنعتی و تجهیزات پزشکی خاص نظیر سی تی اسکن – یو پی اس ام آر آی – آنژیو – رادیو لوژی و درکل با هرنوع بار لحظه ای و اصطلاحاً هرنوع بار غیر خطی که جریان لحظه ای دریافت میکند سازگار خواهند بود

یو پی اس ترانس لس

به تجهیزاتی گفته می شود که به جای اینکه در داخل آن ترانس قرار دهند، مدارهای الکترونیکی میگذارند. این تجهیزات با توجه به اینکه از مدارهای الکترونیکی استفاده می کنند از درجه پایداری کمتری نسبت به ترانس بیس ها برخوردار هستند.

یو پی اس ترانسلس با استفاده از قطعه ای الکترونیکی به نام IGBT به جای یک ترانسفورماتور بزرگ، سنگین، پر سر و صدا و گران قیمت برای کنترل ولتاژاستفاده می کند.

این نوع یو پی اس دارای راندمان بالا تا 96 درصد است . با این حال، IGBT ها در برابر جریان های ضربه ای مقاومت کمتری دارند، بنابراین برای کاربردهایی  مانند دیتاسنترها و سایر مصارف مشابه مناسب تر هستند. همچنین این نوع یو پی اس انتخاب اصلی برای کاربردهای غیر صنعتی است چرا که بالاترین راندمان را ارائه می دهد.

مزایای یو پی اس ترانس لس

ابعاد و وزن کمتر: عدم وجود ترانسفورماتور باعث می‌شود که یو پی اس‌های ترانس لس به طور قابل توجهی سبک‌تر و کوچکتر باشند. این ویژگی، نصب و جابجایی آن‌ها را آسان‌تر می‌کند و نیاز به فضای کمتری دارد.

قیمت پایین‌تر: ساختار ساده‌تر یو پی اس‌های ترانس لس منجر به کاهش هزینه‌های تولید و در نتیجه کاهش قیمت نهایی این دستگاه‌ها می‌شود.

تولید گرمای کمتر:

یو پی اس‌های ترانس لس به دلیل نداشتن ترانسفورماتور، گرمای کمتری تولید می‌کنند. این موضوع علاوه بر کاهش هزینه‌های خنک‌سازی، به افزایش بهره‌وری انرژی دستگاه نیز کمک می‌کند.

عملکرد کم‌صداتر: یو پی اس‌های ترانس لس به دلیل عدم استفاده از ترانسفورماتور، تقریباً بی‌صدا عمل می‌کنند. این ویژگی آن‌ها را برای استفاده در محیط‌های حساس به صدا، مانند دفاتر کار و اتاق‌های سرور مناسب‌تر می‌کند.

 

انتخاب یو پی اس ترانس بیس یا ترانس لس

انتخاب یو پی اس ترانس دار برای موارد مصرف کم، خانگی و ادارات و بخصوص محیط های کوچک پیشنهاد نمی شود.

ups ترانس بیس حرارت زیادی تولید می کند که نیاز به تهویه قویتری دارد و نویز و آلودگی صوتی  تولید میکند.

برای همین در محیط بیمارستان، مدارس و بانکها بکارگیری از این نوع یو پی اس مناسب نمی باشد.

استفاده از این نوع یوپی اس برای کارگاه ها و کارخانه ها ومناطق پر صدا بلامانع می باشد

هنگام خرید باتری ups می بایست باتری مناسب انتخاب شود تا دستگاه یو پی اس کارایی لازم برای عملکرد صحیح سیستم ها را داشته باشد. جهت مشاوره و انتخاب باتری مناسب می توانید با امداد باتری جلودار تماس حاصل فرمایید.

امداد باتری جلودار نمایندگی فروش باتری یو پی اس در سطح استان خوزستان می باشد که راهنمای شما در انتخاب صحیح باتری مورد نیاز شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *