یو پی اس برای PLC

PLC

برای بهتر متوجه شدن این مقوله ابتدا باید بدانیم که PLC چیست و چه کاربردی دارد

PLC چیست؟

PLC مخفف Programable logic Controller  به معنی برنامه کنترل منطقی می باشد. برنامه کاربر را از کامپیوتر به کنتاکتور ها یا رله ها توسط مدار رابط یا اینتر فیس انتقال می دهد. طبق برنامه کاربر دستگاه ها را راه اندازی و کنترل می نمایید. از این محصول می توان در انواع دستگاهها و کارخانه ها استفاده کرد. مانند اتوماسیون خطوط تولید کارخانه ها، ایجاد فرآیند اتوماتیک و پیچیده در دستگاه های مختلف صنعتی. همچنین طراحی BMS می توان از PLC استفاده نمود.

تاریخچه  PLC

PLC (Programmable Logic Controller) کنترل کننده قابل برنامه ریزی منطقی در سال 196۷ آمریکایی ها اولین PLC را ساختند و آنرا کنترل قابل برنامه ریزی نام نهادند.
 {PROGRAMABLE CONTROLLER}آلمانی ها در سال 197۲ PLC را وارد بازار کردند و اکنون شرکت های مختلفی در جهان در زمینه ساخت و استفاده از پی ال سی در حال فعالیت هستند. سهم شرکت زیمنس به عنوان بزرگترین شرکت در زمینه اتوماسیون صنعتی در دنیا از بازار پی ال سی  جهان 26% است و بعد از ان شرکت امریکایی الن برادلی و شرکت های اسیایی امرون و میتسوبیشی و شرکت فرانسوی اشنایدر در رده های بعدی قرار میگیرند.

البته این درصد های فروش در ایران با کشورهای دنیا در ضمینه فروش plc کاملا متفاوت است. به این دلیل که در ایران شرکت های تایوانی دلتا و فتک و همچنین شرکت چینی نینجه که plc های تینگت را میسازد فروش بالایی دارند که البته دلیل اصلی ان قیمت مناسب و همچنین تحریم شرکت های بزرگ اتوماسیون صنعتی امریکایی و اروپایی است.

استفاده از یو پی اس برای کامپیوتر و PLC

رایانه ها برای تغذیه مدار های الکترونیکی خود از منبع برق تغذیه می کنند و اختلالات در شبکه برق تاثیرات بدی بر روی قطعات سخت افزاری کامپیوتر می گذارد و حتی ممکن است موجب خرابی برخی از این قطعات بشوند و باعث ضرر مالی بسیار زیادی شود،که ضرر و زیان مالی در سازمان های بزرگ بسیار عظیم تر و مخرب تر خواهد بود.

علاوه بر آسیب های سخت افزاری اسیب های نرم افزاری هم ممکن است رخ دهد بدین صورت که با نوسانات برق باعث ری استارت شدن کامپیوتر شود و تمامی اطلاعات از روی رم پاک شود که باعث میشود تمامی اسناد باز و ذخیره نشده از بین برود و تمامی زحمات شخص در چند ثانیه نابود شود،

ضرورت استفاده از یو پی اس برای کامپیوتر و PLC

ضرورت استفاده از یو پی اس برای کامپیوتر و PLC همانطور که میدانید رایانه ها برای تغذیه مدار های الکترونیکی خود از منبع برق تغذیه می کنند وهمانطور که در بالا گفته شد اختلالات در شبکه برق تاثیرات بدی بر روی قطعات سخت افزاری کامپیوتر می گذارد و حتی ممکن است موجب خرابی برخی از این قطعات بشن

که ضرر و زیان مالی در سازمان های بزرگ بسیار عظیم تر و مخرب تر خواهد بود.

علاوه بر آسیب های سخت افزاری اسیب های نرم افزاری هم ممکن است رخ دهد بدین صورت که با نوسانات برق باعث ری استارت شدن کامپیوتر شود و تمامی اطلاعات از روی رم پاک شود که باعث میشود تمامی اسناد باز و ذخیره نشده از بین برود و تمامی زحمات شخص در چند ثانیه نابود شود، اطلاعاتی که بعضا ارزش بسیار بالاتر از قطعات سخت افزاری کامپیوتر دارد.

یو پی اس مناسب PLC

شبکه برق ایران دچار فرسایش شده و در حالت معمول نیز دچار نویز است و تجهیزات حساس باید در مقابل هرگونه بی‌کیفیتی جریان برق محافظت شوند تا از صحت عملکرد آنها اطمینان حاصل شود. قطعات حساس و مدارهای الکترونیکی تجهیزات PLC اصولا به یو پی اس‌های آنلاین 3 فاز با توان بالای 10kVA که با نام یو پی اس صنعتی شناخته می‌شوند، نیاز دارند. تعیین دقیق توان یو پی اس مورد نیاز تجهیزات مورد استفاده در اتوماسیون صنعتی بهتر است توسط متخصصین مجرب انجام شود تا نیاز این تجهیزات را به طور کامل برآورده کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *